Typ wyceny - Split Valuation SAP pozwala na wycenę materiału na poziomie zakładu. Pomaga to w wycenie danego materiału przy różnym koszcie w oparciu o koszt wytworzenia zamówienia w zakładzie. Są jednak sytuacje, w których istnieje potrzeba odmiennej wyceny danego materiału, nawet na poziomie zakładu. Najczęstszym przykładem takiej sytuacji jest sytuacja, w której ten sam materiał jest wytwarzany zarówno w domu, jak i na zewnątrz. Dostarczony z zewnątrz materiał miałby oczywiście inną cenę niż produkowany w domu materiał. Organizacja może również chcieć śledzić dwa rodzaje zasobów osobno, aby mieć lepszą widoczność zapasów w ręku. Aby skonfigurować taki scenariusz biznesowy w systemie SAP, stosuje się metodę podziału wyceny. W ten sposób można przyporządkować inny rodzaj wyceny do materiału, który na przykład wskaże, czy został wytworzony wewnętrznie czy zamówiony z zewnątrz. Jeśli włączona jest wycena podziału, każda transakcja dotycząca przemieszczenia zapasów powinna zawierać szczegóły typu wyceny. Przesuwając materiał o określonym typie wyceny, wpływają tylko na szczegóły tego typu wyceny. Wszystkie inne typy wyceny tego materiału pozostają nienaruszone. 1. SPRO Zarządzanie materiałami Wycena i przyporządkowanie konta Split Wycena aktywuje wydzieloną wycenę 8211 T Kod OMW0 Uaktywnij wycenę podzieloną i zapisać. 2. SPRO Zarządzanie materiałami Wycena i przyporządkowanie konta Split Wycena Wycena Wyceny 8211 T Kod OMWC Jest to główny ekran konfiguracji podziału wyceny. Kliknij 8220Global Types 8221, aby zdefiniować nowe typy wyceny. Na ekranie zostanie wyświetlona lista istniejących kategorii wyceny. Aby utworzyć nowy typ wyceny, kliknij przycisk 8216Create8217. Wpisz nazwę typu wyceny i inne szczegóły, zgodnie z wymaganiami na ekranie. Na przykład jeśli dla tego typu wyceny są dozwolone zamówienia zamówień zewnętrznych, odniesienie do kategorii konta itp. Kliknij przycisk 8216CREATE, aby utworzyć typ wyceny. Aby określić nową kategorię wyceny, kliknij 8220Global Categories8221. Zostanie wyświetlona lista istniejących kategorii wyceny wyświetlanych na ekranie z odpowiednimi klasami wyceny. Aby utworzyć nową kategorię wyceny, kliknij przycisk CREATE. Wprowadź nazwę kategorii wyceny i wprowadź domyślne typy wyceny na tym ekranie, jeśli jest to wymagane. Kliknij 8216CREATE ponownie, aby utworzyć kategorię wyceny. Teraz aktywuj kategorię wyceny. Przejdź do głównego ekranu transakcji OMWC. Kliknij przycisk 8216Local Definitions8217. Zostanie wyświetlona lista wszystkich roślin. Wybierz zakład, dla którego chcesz uaktywnić powyższą 8216 kategorię Ocenę 8217. Umieść kursor na tej roślinie i kliknij na 8216Cats. - przycisk OU8217. Spowoduje to wyświetlenie listy wszystkich dostępnych kategorii wyceny. Na tej liście wszystkich dostępnych kategorii wyceny wybierz kategorię wyceny, którą utworzyłeś właśnie teraz, umieszczając kursor na niej. Kliknij przycisk 8216Activate8217, aby go uaktywnić. Po wykonaniu tego zadania powinieneś zobaczyć status jako 8216Active8217 w kolumnie Stan. Kliknij przycisk SAVE. Ustawienie materiału głównego: 1. Utwórz materiał master z materiałem podlegającym podziałowi wyceny. Kliknij widok 8216Accounting 18217 głównego materiału i wpisz wartość 8216Valuate8217, jeśli ma to zastosowanie. 2. Zaktualizuj cenę jako Moving Average Price, ponieważ dla tego materiału będzie więcej niż jedna cena. 3. ZAPISZ materiał i rozszerzyć materiał dla tej samej fabryki o pożądanym typie wyceny. Reguła Kategoria Wycena X jest używana w połączeniu z partiami, tzn. Nie musisz stosować typów wyceny, twoje partie stają się rodzajem wyceny i wszystkich partii wycenione są oddzielnie. Wdrożenie przebiega następująco: SprogtMMtap do pomiaru wartości AC AssigngtSplit valgtZa konfiguracja wyceny Split, kliknij przycisk execute, a następnie kliknij przycisk Cancel, a następnie kliknij pozycję Global Categories, tutaj zobaczysz kategorię wyceny X Automat (partia), kliknij na przycisk X i kliknij przycisk ZMIEŃ, tutaj musisz się upewnić, że CHECK jest włączona oprócz określenia Val. typ automat. to włączone domyślnie, ale jeśli nie, włącz ją i zapisz, a następnie kliknij przycisk dwukrotnie, kliknij przycisk LOCAL DEFINITIONS, aby zobaczyć swój PLANT, kliknij numer PLANT i kliknij przycisk Cats. gtOU, kliknij tutaj X a następnie kliknij przycisk Aktywuj, wykonując ten proces, zaznacza się kategorię Wyceny X na tej zakładce, w kolumnie Stan obok kolumny X znajduje się tekst ACTIVE (kolumna statusu), kliknij przycisk ZAPISZ, a jedyne ustawienie wymagane na tylnym końcu. Teraz musisz skonfigurować głównego materiału. Dokonaj materialnego nadrzędnego przy zakupie, w ogólnych danych dotyczących zakładuStorage 1 i Accounting 1 oraz w widoku Rachunkowość 1 przypisz X do kategorii wyceny i utrzymaj Moving Average Price, jako że możesz tylko przypisać MAP jako kontrolę cen, ustawienia spoczynku będą takie same, jak normalne tworzenie MATERIAŁU MASTER i zapisz swojego mistrza materiału. Teraz w MM01 wpisz swój numer materiału i kliknij na podanie ACCOUNTING 1, pojawi się okno dialogowe Poziomy organizacji, tutaj po kliknięciu na typ WYCENY TYPE, komunikat nie ma żadnych wartości, nie martw się, pamiętając, że zastosowałeś Określenie Val. typ automat. CHECK wcześniej, więc w tej konfiguracji VALUATION TYPE zostanie zastosowany automatycznie. W normalnych kategoriach wyceny dzielonej zastosujesz TYP WYCENCJONOWANIA w konfiguracji zaplecza, a TYTUŁ WYCENCJI pojawia się tutaj. Teraz utworzyć dwa PO z numerem materiału utworzonym powyżej z różną ilością, a następnie wykonaj MIGO przeciwko nim, po kliknięciu przycisku CHECK, zapisz numer partii pod zakładką BATCH, a następnie kliknij kartę MATERIAŁ, tam zobaczysz ten sam numer partii, w polu TYP WYCENY TYPU, to jest to, co ta konfiguracja zrobi, teraz TYLKO WYCENA TYLKO będzie numerem partii, tzn. wycena zostanie przeprowadzona w każdej partii. Zrób zarówno MIGOS, jak i zanotuj numery BATCH. Teraz w MM02 umieść swój numer materiału i wybierz opcję RACHUNKOWOŚĆ 1 PODGLĄD, teraz wykonaj wycofanie TYPU WYCENCJONOWANIA i zanotuj swoje partie wchodzące w menu rozwijania jako TYP WYCENY, kliknij dwukrotnie dowolny numer partii i naciśnij Enter, a następnie w widoku rozliczeniowym. jest wymieniona tylko dla wymienionego typu wartościowego. Cofnij się i sprawdź widok księgowy innej partii. Więc wynik końcowy, wszystkie partie utworzone z tego materiału zostaną wycenione według partii. Różnica między normalną dzieloną kategorią wyceny a kategorią X to pierwszy nie musisz utrzymywać typów wyceny w backend dla kategorii X, podczas gdy w normalnych przypadkach musisz. Po drugie, musisz utworzyć rejestry w widoku Księgowość 1 każdego typu wyceny po utworzeniu materiału w mm01 i innej klasie wyceny dla każdego typu wyceny, podczas gdy w kategorii X typy wyceny zostały utworzone automatycznie, gdy migo i numery partii zostały przypisane jako typ wyceny a druga taka sama klasa wyceny może być stosowana we wszystkich partiach, ponieważ wycena dokonywana jest w partiach. 3 Przetestowałem scenariusz. Problem polega na tym, gdy tworzę system PO pytający o wycenę typu, ten moment nie znam numeru partii, podałem numer. kiedy godzina odbioru towarów pojawia się w polu typu wyceny, a nie umber serii. jak to rozwiązać Typ waluty nie ma nic wspólnego z partią. Jeśli dla materiału zostanie aktywowana wycena podzielona, a tworzysz PO dla tego materiału, zachęci Cię do wprowadzenia typu wyceny. Niezależnie od typu wyceny podanego w PO, zostanie pobrany podczas odbioru towaru. Tylko w celach informacyjnych system dokona typ wyceny jako numer partii, jeśli nie jest używany materiał zarządzania partiami. Oznacza to, że typ wyceny staje się numerem partii dla materiałów niezorganizowanych w partiach. Można zobaczyć wpis w tabeli MCHA i MCHB, jak również w odniesieniu do typu wyceny i kombinacji materiałów. Ale nie widzisz tego na poziomie transakcji, np. MSC2N lub MSC3N. Więcej pytań SAP MM Wywiad Pytania sap mm szkolenia madiwala Bangalore Czy ktoś może wyjaśnić następujące długości MODYFERY KONSTRUKCJI, SPLIT WYCENA, RÓŻNICE, TRANSACTION EVENT KEY. Wyjaśnienie z przykładem pomogło mi dużo. Szanowny Panie Mam jedno zapytanie dotyczące podwykonawstwa Firma nasza dostarcza papier pusty do jednego dostawcy do prac drukarskich i odbiera go po wydrukowaniu. Sprzedający nie wysyła zadrukowanego papieru w jednym miejscu, wysyłając go częściowo przez części. Na przykład wysyłamy pusty papier 1000Kg na papier do drukowania. Sprzedawca podwykonawca odesłuje go po wydrukowaniu w szczelinie 400 kg, 300 kg i 250 kg .. mówi, że podczas drukowania i cięcia zużywa się 50 kg. Nie odbieramy materiału, o którym dotarliśmy, po ostatnim otrzymaniu ostatniej ilości towaru i odpowiedniej fakturze. Więc pls prowadzą mnie do mapowania tego scenariusza w SAP. W naszej firmie zarówno papier drukowany, jak i pusty papier leży w surowcu, a surowiec nie jest wyceniony w naszej firmie. Próbowałem też z mojej strony. Utworzyłem jeden Bom (cs01) Następnie tworzę podwykonawstwo Po, umieszczając materiał i komponent. Z centrum kosztów i kont gl. (me21n) Następnie dostarczam ten komponent do dostawcy (MB1B z mvt typ 541) Następnie wykonuję GRN dla 400 i 300 oraz odpowiednią weryfikację faktur. Ale w momencie ostatniej faktury i GRN dowiedzieliśmy się, że ilość jest mniejsza. Jeśli robimy GRN na 250 kg, to PO jest wciąż otwarty na 50 kg .. i nie odbieramy tego 50 kg, ponieważ marnuje się podczas operacji drukowania i cięcia. Pls kieruje mnie do tego scenariusza. Jaka jest różnica między skalami i pływakami Proszę zasugerować, który instytut jest najlepiej dla sap mm i uprzejmie poinformuj mnie o tym, który instytut Mr. Syed Quarish pracuje, a jego numer kontaktowy i kto jest specjalistą w zakresie nauczania testów i CIN IN BLANKET PO WE DO NIE OTRZYMUJĄCEGO SZCZEGÓLNEGO DEPOZYTU, W KTÓRYCH ZWIĄZANE Z MATERIAŁAMI, TERAZ ZDEFINIAMI MIRO PŁATNOŚCI. JAK ZOSTAJE ZNAJOMI, JAK JEST ZNAJDOWAĆ KONSERWUJĄCY MATERIAŁ PO SAP, KTÓRE PODJĘCIE ZASTOSOWANIE WŁASNEJ Procedury wyceny Jak procedura wyceny odbywa się w PO Jak produkty uboczne uwzględnione w podwykonawstwie Czy można je skonfigurować w taki sposób, że zewnętrzne zapotrzebowania mogą należy wziąć pod uwagę, podczas gdy MRP działa w planowaniu konsumpcji, jeśli wybrano typ VB jako typ MRP Dlaczego używamy typów dokumentów w systemie SAP? hi all Przy próbie przypisania kodu urządzenia do firmy pojawia się błąd: Brak obszaru wyceny w T001W SAVE JESZCZE RAZ. Próbowałem wszystkich możliwych sposobów. jak rozwiązywać ten błąd Mam dwie fabryki jeden jest w Indiach, a drugi to uk, oba rośliny mają tego samego dostawcy i same organizacje zakupów. Możesz zachować różne schematy kalekulacji dla obu zakładów Aby uzyskać więcej pytań SAP MM Interview Kliknij tutajSAP Split Valuation dla materiałów System SAP R3 pozwala na wycenę zasobów materiału razem lub oddzielnie. to znaczy według różnych kryteriów wyceny. Wycena podzielona jest konieczna, jeśli np.: 1. Zapasy z produkcji własnej mają inną cenę niż cena nabycia z zewnątrz. 2. Zapasy uzyskane od jednego producenta są wyceniane w innej cenie niż zapasy uzyskane od innego producenta. 3. Różne zapasy partii materiału mają różne ceny wyceny. 4. Wartość uszkodzona i naprawa części różni się od nowej części. Aby użyć wyceny dzielonej, musisz ją aktywować, używając OMW0. Aby zmienić wycenę części podzielonych po jej ustaleniu, musisz 1. najpierw wypisać wszystkie zasoby (na przykład do centrum kosztów lub typu ruchu 562) 2. następnie zmienić parametry sterowania 3. jeśli to konieczne zmienić konto automatyczne determinacja 4. ostatecznie oddeleguj zapasy ponownie W przypadku podziału wyceny można rozróżnić częściowe zapasy materiału według niektórych kryteriów i wycenić je osobno. Zapasy materiałów są podzielone według kategorii wyceny i rodzaju wyceny. Kategoria wyceny określa, w jaki sposób podzielone są częściowe zapasy, tzn. Zgodnie z którymi kryteriami. Typ wyceny opisuje cechy poszczególnych stad. Za pomocą funkcji Ustawienie można określić: jakie kategorie wyceny istnieją w Twojej firmie (kategorie globalne), jakie typy wyceny istnieją w Twojej firmie (typy globalne), które typy wyceny należą do kategorii wyceny, które kategorie wyceny istnieją w obszarze wyceny (kategorie lokalne) Twoje wpisy są ważne tylko w przypadku, gdy wartość ustawienia podziału jest ustawiona jako aktywna w funkcji Ustawienia globalne. W standardowym systemie SAP R3 następujące kategorie wyceny to ustawienia domyślne. B typów wyceny: EIGEN dla produkcji wewnętrznej FREMD dla zamówień zewnętrznych X automatyczna wycena (tylko dla partii) Aby wybrać podziałową wycenę (OMWC), należy postępować w następujący sposób: 1. Określ kategorie wycen i typów wyceny, które są dozwolone dla wszystkich obszarów wyceny: globalna kategoria wyceny poprzez menu Goto - Global Categories Kategorie wyceny globalnej poprzez menu Goto - Typy globalne 2. Nadaj typy wyceny do kategorii wyceny. a) Wybierz polecenie Goto - Kategorie globalne. b) Umieść kursor w kategorii wyceny i wybierz Goto - Global Categories - Assignments - Types-Category. c) Uaktywnij żądane typy wyceny. 3. Określ lokalne kategorie wyceny dla każdego obszaru wyceny. a) Wybierz opcję Goto - Definicje lokalne. b) umieść kursor w obszarze wyceny i wybierz opcję Goto - Definicje lokalne - alokacja kategoji (orzechów) (przycisk Koty (OU)), aby uzyskać listę globalnych kategorii wyceny. c) Aktywuj kategorie, które mają zostać użyte w tym obszarze wyceny. System tworzy lokalne typy wyceny w oparciu o przydziały w punkcie 2. Teraz dopiero teraz można utworzyć rekord główny z wyceną podziału. Określanie wyceny podzielonej przez utworzenie materiału w zależności od wyceny podzielonej 1. Utwórz rekord główny materiału, wybierając Widok księgowy 1. 2. Wprowadź dane zgodnie z wymaganiami na ekranie Dane księgowe, podając kategorię wyceny. (Jeśli nie możesz znaleźć pola kategorii wyceny, może to być ukryte, użyj OMSR do zdefiniowania grup polowych. Wyszukaj pole MBEW-BWTTY dla kategorii wyceny). 3. Upewnij się, że wskaźnik kontroli cen jest V dla średniej ceny ruchomej i wprowadź średnią ruchomą. 4. W przypadku wyceny podzielonej można utworzyć tylko jeden rekord nagłówka wyceny za pomocą sterowania ceną V, ponieważ skumulowana jest indywidualna wartość zasobów, a ta całkowita wartość jest zapisywana w rekordzie nagłówka wyceny. W tym przypadku poszczególne zapasy materiału są zarządzane w sposób skumulowany. W tym celu należy wypełnić pole kategorii wyceny na ekranie księgowym podczas tworzenia rekordu materiału i pozostawić puste pole Typ wyceny. 5. Zapisz dane, a system tworzy rekord nagłówka wyceny. 6. Pojawi się ekran początkowy. 7. Rozszerz materiał, tworząc nowe rekordy materiału głównego z widoku Księgowość 1. W przypadku pierwszego materiału określ typ wyceny w oknie dialogowym Poziomy organizacji i wprowadź odpowiednie dane księgowe na ekranie danych. Postępuj podobnie dla pozostałych materiałów, rozróżniając je według typu wyceny. W tym celu wezwij materiał w trybie tworzenia. W związku z faktem, że rekord nagłówka wyceny istnieje, system wymaga wprowadzenia typu wyceny w kategorii wyceny. 8. Powtórz krok 7 dla każdego zaplanowanego typu wyceny. Chcesz wycenić materiał XYZ otrzymany od producenta A w Los Angeles w innej cenie niż w magazynie otrzymanej od producenta B w Detroit. W tym przypadku kategorią wyceny jest H dla pochodzenia. Typy wyceny mogą stanowić LOS ANGELES i DETROIT. Jeśli materiał podlega podziałowi wyceny, każda ilość (sub-zapas) tego materiału musi być przypisana do typu wyceny (na przykład kraju pochodzenia). Dla każdego typu wyceny w systemie są dwa typy danych: Dane wyceny (na przykład cena wyceny, całkowita ilość zapasów, całkowita wartość zapasów), która jest definiowana dla każdego typu wyceny na poziomie obszaru wyceny i stosuje się do wszystkich zależnych miejsc przechowywania. Dane o zapasach, które podobnie jak dane partii są zarządzane oddzielnie dla każdego miejsca przechowywania. Jeśli materiał, który podlega podziałowi wyceny, podlega również zarządzaniu partiami, jego dane nie są zarządzane według typu wyceny, ale według partii. Każda partia jest przypisana do typu wyceny. Ilość zapasów, wartość zapasów i cenę wyceny dla wszystkich typów wyceny zarządza się narastająco na poziomie wyceny. Musi istnieć typ wyceny przed pierwszym potwierdzeniem odbioru Możesz opublikować otrzymanie materiału materiału określonego typu wyceny tylko wtedy, gdy dane o wycenie dla tego typu wyceny już istnieją, ponieważ system wyceny odbiera towar po cenie określonej w danych dotyczących wyceny . Z drugiej strony dane o typie wyceny są tworzone automatycznie podczas pierwszego odbioru towarów do miejsca przechowywania, jeśli jest to zdefiniowane w artykule Dostosowywanie do zarządzania zapasami. Ruchy towarów z materiałami podlegającymi wycenie podzielonej Jeśli chcesz wejść na ruch towarów w przypadku materiałów objętych wyceną podzieloną, musisz dodać typ wyceny w uzupełnieniu do numeru materiału. Wpisz typ wyceny w polu wsadowym dla MB01. W MIGO. w polu Dane szczegółowe - materiał. Uzyskaj pomoc dotyczącą problemów związanych z SAP MMM SAP MM Forums - Czy masz pytania dotyczące SAP MM Wszystkie treści witryny są chronione prawem autorskim przed kopiowaniem i autorami zawartości. Wszelkie prawa zastrzeżone. Wszystkie nazwy produktów są znakami towarowymi odpowiednich firm. Witryna erpgreat nie jest w żaden sposób powiązana z SAP AG. Dokładamy wszelkich starań, aby zapewnić integralność treści. Informacje wykorzystywane w tej witrynie są na własne ryzyko. Zawartość tej witryny nie może być powielana lub redystrybucja bez wyraźnej pisemnej zgody erpgreat lub twórców treści.
Comments
Post a Comment